Nu har han blivit tokig....

Har han byggt en kyrka, den där BG??





Hehe, näee
Inte riktigt, det är en rotor (HamIII) med maströr och vertikalbom för mina riktantenner, som jag nog sätter upp under dagn :-)


Update:
Nästan klart, tyvärr fick jag nåt vajsing på min 2/70-antenn, massvis med SWR helt plötsligt.
Skitsamma, vi slänger upp en discone i toppen, funkar bra på 2 meter åxå.....

Bild:



Film:




Så, nu får vi se om skiten sitter kvar, haha.
Total kostnad:
Maströr 1,5m från Jula: 119:-
Skorstensfäste från Jula: 149:-
Maströr 2m + bom 1,5m från soptipp: 0:-
Rotor HamIII från amatörvän: 110:-
Antenn Discone från auktion: 10:-
Antenn Vårgårda 6el 2m bytesaffär: 0:-
Antenn Vårgårda 13el 70cm bytesaffär: 0:-
Stykabel till rotor gåva: 0:-
Total 388:-

Helt acceptabelt tycker jag :-)

LITE UPDATEZ!!

Som ni säkert så ovan, så sitter det en rotor med diverse antenner på taket.
Rotorn styrs av den här:



.....sen är antennerna i sin tur kopplade till det här:



.......och det här:



Så ligger det till, om nu nån är intresserad..

Kommentarer
Postat av: Aga

Snart ska huset se som ufo gubben... ingen kyrka :) Puss på dej

2010-11-15 @ 22:12:33
Postat av: BG

Vänta du bara....... hehe.... puss

2010-11-16 @ 09:45:57
URL: http://tivolibg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0