Sveriges dyraste elbolag...

Många av oss olyckliga som bor i Torsås är "begåvade" med elbolaget KREAB.
Inte nog med att dom är dyrast i Sverige, dom gör knappast något för att hålla kostnaderna nere.
För ca 2 år sedan fick vi en ny fjärravläsningsbar elmätare.
Tydligen så var det så att den var anpassad för 2-tariffsystem, alltså med olika taxor för dag och natt.
Detta system har dock inte används på många år av KREAB, lik förbannat installerade man en sådan mätare, med 2 olika räkneverk.
Nu idag så knackade det på dörren. Utanför står KREABS underhuggare Kraftringen med en ny elmätare. Igen.
Jaha, efter en stunds diskutterande med mannen från kraftringen så framkommer det att dom på KREAB tycker tydligen det är jobbigt att addera 2 räkneverk när räkningen ska skickas. (inget ont om Kraftringens arbetare, dom är jättetrevliga)
Därför har man bestämt att byta alla mätare i kommunen med dubbla räkneverk. En liten lätt kostnad på en halv miljon, typ.
I mina ögon så tjänar kraftbolagen alldeles för mycket pengar och vet inte vart man ska gör av dom.
Uppror, mina vänner. Alla köper ett eget vindkraftverk, solpanel eller nån svettig vattenturbin så vi kan sätta blodsugarna i konkurs.

Kommentarer
Postat av: Aga

Bra älskling...Puss

2010-03-31 @ 10:58:37
URL: http://janniija.blogg.se/
Postat av: SA7ACO

ASG hmm ja jösses....

2010-03-31 @ 16:59:31
URL: http://amatorradio.blogg.se/
Postat av: Byt elbolag

Kika gärna in på våran hemsida för att minska elpriserna! / Erik

2011-02-28 @ 16:01:50
URL: http://byt-elbolag.se
Postat av: Mats Grandin

Det jag undrar är om dessa mätare stämmer med verkligheten, ty min förbrukning ökade drastiskt med nya mätaren! När jag har klagat så svarar de bara med, att vill jag kolla om mätaren stämmer, så får man bekosta det själv. Snacka om att man sitter i rävsaxen... Alla jag pratar med säger att de har fått ökade mätningar sedan dom tillkom. Troligtvis är bytet beordrat på grund av felaktig avläsning!

2012-02-05 @ 08:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0